tiistai 11. kesäkuuta 2013

En Malaga I

Sunnuntai oli taas reissupäivä ja aamulla suunnattiin taksilla Santa Justan asemalle. Malagan juna lähti minuutilleen ja hyvin ehdittiin, vaikka melkein ehti kiirus tulla, kun artisti meni vielä fotailemaan pihalle. Espanjassa nimittäin tätä nykyä kaikki junaan menevät tavarat läpivalaistaan ja kaukojunien matkaliput tarkistetaan kahteen otteeseen laiturilla ennen junaan menoa, eikä sitten matkan aikana lainkaan. Kehitys kehittyy. Ja edelleenkin on ällistyttävää se, miten puhdasta asemilla ja junissa on. VR on vähän jäänyt tässä jälkeen.

Malagan Maria Zambranolla sanottiin heipat puolin ja toisin, kun biologi ja narkkari lähtivät jo takaisin Suomeen. Artistin kanssa käytiin jättämässä tavarat hotelliimme Monte Malagaan sataman lähistöllä ja lähdettiin sompailemaan kaupungille lounaan toivossa. Kahtena edellisenä kesänä on ehditty pikaisesti vain syödä ennen lentoa, mutta nyt siis jäätiin ihan yöksi ja ehdittiin katsella kaupunkiakin. Salman cafeterian antimista valittiin vaihtelun vuoksi hampurilaiset, jotka maistuivat mainiolta.

Katedraaliin mentiin vessakäynnin toivossa, mutta päästiinkin hetkeksi seuraamaan sunnuntain messua. Hieno oli paikka ja vähän lievensi sitä pettymystä, ettei Sevillassa ehditty taaskaan Giraldaan.