tiistai 30. toukokuuta 2017

Shoppailua ja sushia

Tulihan sitten John Mayerin keikan jälkeen käytyä vielä kertaalleen tälle keväälle Tukholmassa - olin siis aiemmilta risteilyiltä shoppaillut sen verran, että lisää matkaa pukkasi ja koska kesäkuun kalenteri on täyttynyt mm. tiiviskurssista ja lomaviikosta, pitihän mun se ilmainen matka käyttää jo ennen toukokuun loppua. Ihan helpolla ei onnistunut nytkään eli ennen sunnuntai-iltapäivän lähtöä äitienpäivänä meillä oli vielä pienryhmätreenit Fiesta Flamencalla. Kivaa oli ja etenkin keppisigi alkaa nyt olla erittäin hyvässä vormussa - mikä on tietty hyvä juttu, kun esitys on HUOMENNA! JÄNNÄÄ!
Cuevaan johtava ramppi ja Johanneksen kirkko
Sen verran olen turvallisuushakuinen ja kaavoihini kangistunut ihminen, että Tukholmassa kiersin jälleen vanhat tutut paikat ja aamiaisen viinereineen nautin Kungsgatanilla. Ostoslistalla ei ollut mitään suurempaa, paitsi että olin luvannut tuoda työkaverin tyttärelle tiettyä purkkaa, jota ei Suomesta saa, ja toista työkaveria ilahdutan aina ruotsalaisilla juorulehdillä, jotka tietty luen itse jo laivalla. Zarasta ostin itselleni ihan tuosta vaan neuleen ja pienille pojille t-paidat, muuten ei tehnyt mieli mitään.

Risteilyltä tiistaina palattuani mulla oli vapaapäivä ja olin varannut itselleni puolentoista tunnin treeniajan cuevaan. Kertailin esityskoreografioiden koputuksia ja otin muutamat läpimenot myös edistyneiden ryhmän kevään biisistä, josta oli sovittu kevään päätteeksi vedettävän sooloversiot - tää treeni oli ihan itseäni varten, kun olin ehtinyt sooloni esittää jo viikkoa aiemmin (ja meni vieläpä hyvin, vaikka olisihan tää lisätreeni tehnyt gutaa suoritusvarmuudelle). Ennen viikkotuntia mulla oli hieman luppoaikaa ja päätin käydä tutustumassa Hanko Sushin tarjontaan myös täällä koti-Helsingissä. Hyvältä maistui lounassushit vanhan kustannuspaikan entisessä röökikopissa eli akvaariossa, joka sijaitsee siis keskustan Stockmannin 8. kerroksessa. Totisesti olen nyt tykästynyt sushiin ja onneksi myös nykyisellä kustannuspaikalla on mahdollisuus siitä nauttia, lähistöllä on Hanko Sushin lisäksi myös toinen kokeilemisen arvoinen paikka, jossa toivottavasti eivät ole rajoittamassa sushibuffet´n syömismääriä, sen verran monta kertaa kävin lautasta täyttämässä viimeksi käydessäni. 
Hanko Sushi HT8
Olen jo jonkin aikaa ihaillut kotimaista Lumoan-merkkiä ja nyt kun aikaa oli, käväisin Katariinankadun myymälässä sillä seurauksella, että kotiin päätyi kiva paketti ja kaunis t-paita. Sen verran väsynyt olin treenien ja sushiannoksen jälkeen, etten jaksanut sovittaessa ottaa housuja pois jalasta, joten mekko-ostos, joka varsinaisesti oli mielen päällä, jäi tällä kertaa tekemättä. Hieman jäi kaihertamaan, pitää käydä uudemman kerran kunnolla sovittelemassa. 
Aiemmin olin jo ostanut uudet lempisämpylät eli Otz:in Jessica-sandaalit, joita ihailin maahantuojapariskunnan rouvan jalassa jo viime kesänä. Näillä kelpaa lämpsytellä tulevana kesänä mihin nokka nyt sitten sattuu osoittamaankaan. Nyt nimittäin tekee niin kovasti mieli Espanjaan, ettei mitään rajaa! Lentojen suhteen tässä vielä arvon ja arvon, mutta hotellit (jotka on niin helppo perua) mulla on kyllä jo varattuina... 

Ja loppuun vielä mainos: Flamencon ilta on huomenna klo 19 Kanneltalossa, tervetuloa paikalle - liput myynnissä osoitteessa lippu.fi!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saa kommentoida, mut ei oo pakko!