perjantai 30. joulukuuta 2016

Harmaata ja pimeää joulunakin


On ollut kyllä todella harmaata ja pimeää Helsingissä, kun itsenäisyyspäivää edeltävänä sunnuntaina tullut lumikin suli heti seuraavaksi aamuksi kokonaan pois. Lucian päivänä ajelin ratikalla ja iloinen kuski kuulutteli, että valonpäivän kunniaksi HSL jakaa ilmaisia heijastimia raitiovaunuissa ja metroissa, ja minähän tietenkin kävin omani pois nappaamassa. 
 Vietin joulun tasaisesti töiden merkeissä ja kotosalla eli olin töissä sekä aattona että tapanina. Eipä siinä sitten kovin pitkiä pyhiä tullut lusittua, vaikka pääsin molempina päivinä livahtamaan pikkuisen aikaisemmin kotiin. Olin ostanut itselleni kaapin täyteen herkkuja eli pikkuinen ylilyönti tuli sillä rintamalla tehtyä.. myös amaryllis löysi tiensä mummin pöydälle kynttilöiden viereen.
 
Olihan mulla vallan kinkut ja lohet ja sinappisillitkin pöydässä ja maha tuli täyteen, vaikka lumen puutteen takia en aivan täyteen joulufiilikseen päässyt. Isojen lainalasten kanssa puhuttiin puolisen tuntia aattoiltana Skypessä, eikähän mun sitten loppujen lopuksi tarvinnutkaan ihan koko joulua omissa oloissa kotona olla, sillä pääsin kyläilemään serkkupojan perheen luo - viime kerrasta olikin jo pieni tovi, sillä nuorempaa tytärtä en ollut edes aiemmin nähnyt kuin kuvista vain.
Jouluinen juustolautanen ja Välimäen vuosikertaglögi - olen tyytyväinen
Olen vissiin ollut vähän tuhma, sillä ainoan lahjan eli Lauderin kosmepussukan sain työkavereilta, ellei sellaiseksi lasketa suklaajoulukalenteria, joka tuli vähän yllätyksenä, vaikka olin sitä puolihuolimattomasti sivulauseessa toivonutkin. Lahjoin sitten itse itsenäni tutusti kosmetiikalla sekä Finnkinon leffalipuilla :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saa kommentoida, mut ei oo pakko!